presa nelu1

Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, refuză în ultimele luni să răspundă interpelărilor directe adresate în Parlament de deputatul PNL de Suceava Ioan Bălan, el ieșind de mult din termenele legale stabilite pentru oferirea de răspunsuri la solicitarea parlamentarilor.
Ioan Bălan a apreciat că situația este generată de degringolada existentă în Ministerul Transporturilor.

„Ministrul arată că e dezorientat complet. Refuză să răspundă ziariștilor, parlamentarilor și de fapt refuză să răspundă cetățenilor acestei țări”, a spus deputatul sucevean.

El și-a exprimat convingerea că ministrul Transporturilor, Lucian Șova, nu știe ce să răspundă.

Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, nu a dorit să răspundă la o solicitare făcută la începutul lunii mai de deputatul Ioan Bălan și la care avea termen de transmitere a răspunsului data de 31 mai.
Deputatul a cerut prezentarea unei situații cu proiectele de investiţii noi, aflate în responsabilitatea Ministerului Transporturilor (rutier, feroviar, naval şi aerian), demarate efectiv în primul trimestru din anul 2018.

„Solicit o situaţie cu proiectele de investiţii la care s-au demarat lucrări efective de construire (nu proiecte aflate veşnic în proceduri licitaţie sau în elaborare de studii de fezabilitate), ci proiecte în care s-au deschis efectiv şantierele de lucrări”, mai cere Bălan.
„Având în vedere faptul că CNAIR și-a asumat finalizarea, în regie proprie, a Centurii ocolitoare a Municipiului Suceava (gradul de realizare este de cca. 85%), vă solicit să precizați dacă acest obiectiv de investiții o să fie finalizat în cursul anului 2018? Dacă nu, vă solicit să precizați un termen ferm pentru finalizarea celor cca.15% din lucrările rămase”, a mai cerut Bălan.

Lucian Șova a refuzat să răspundă și la o interpelare prin care să explice situația din cadrul Companiei Naționale de Drumuri care are zeci de directori și rezultate zero.
„Toate eșecurile înregistrate de România în planul realizării proiectelor de infrastructură sunt generate de slabul management de care a dat dovadă, cel puțin în ultimii ani, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Licitații insuficient pregătite, proiecte tehnice de slabă calitate, cereri de finanțare cu multe probleme, lipsă de strategie și planificare, contestații peste contestații admise în instanțele de judecată reprezintă numai câteva dintre aspectele care pot caracteriza C.N.A.I.R., deși obiectivul principal al reorganizării C.N.A.D.N.R a fost tocmai creșterea performanțelor instituției”, a arătat Bălan.

Deputatul sucevean i-a spus ministrului că dacă va accesa pagina electronică a C.N.A.I.R., va fi imposibil să nu remarce faptul că structura de conducere a C.N.A.I.R. cuprinde, pe lângă poziția de director general pe care o ocupă Narcis-Ștefan Neaga, încă 28 de directori și doi consilieri ai directorului general.

„Nu cred că mai există la nivel internațional o instituție cu performanțe zero care să fie populată cu zeci de directori, plătiți consistent din fondurile publice. Și, de parcă acest aspect nu ar fi îndeajuns, asociațiile specializate din zona de interes a infrastructurii din România spun că C.N.A.I.R. a intrat într-un proces puternic de deprofesionalizare, între miile de angajați ai companiei existând tot mai puțini specialiști de profil: ingineri constructori, arhitecți, tehnicieni”, arată deputatul liberal sucevean.

El a cerut ministrului Transporturilor, în condițiile în care C.N.A.I.R. este pe cale să eșueze în accesare miliardelor de euro din fondurile europene disponibile în cadrul de programare 2014-2020, să spună care este numărul total al funcțiilor de conducere care există astăzi la nivelul C.N.A.I.R., precum și salariul mediu plătit în luna mai 2018, pentru funcțiile de director-general, director-general adjunct, director, director-adjunct și directori de regionale.

Totodată, Bălan a solicitat și o situație cu bonusurile de performanță/prime/alte beneficii financiare acordate angajaților cu funcții de conducere din cadrul C.N.A.I.R. în perioada 1 ianuarie 2017 – 1 iunie 2018.

Termenul de răspuns legal pentru această interpelare a fost 11 iulie, fiind cu mult depășit, la fel ca și răspunsul la cealaltă întrebare. (T.B.)